Verzending en retour

 

Verzending

Jouw bestelling wordt zo snel mogelijk verwerkt en verstuurd naar het opgegeven adres. Voor artikelen op maat en op wens van de klant gemaakt, bv. groepsdassen, speciale kentekens, …, kan de levertermijn langer zijn, afhankelijk van de productietijd van het gewenste artikel.

Je pakje thuis laten leveren

Je kan kiezen voor een levering aan huis met Bpost.
De verzendingskost wordt automatisch berekend op basis van het gewicht. Bestellingen die niet in de brievenbus passen, worden als pakket verzonden en krijgen automatisch een track & trace code van Bpost. Zo kan je steeds de status van je pakje opvolgen. Tip: Via een account bij Bpost kan je op elk moment jouw levervoorkeur aanpassen naar een afhaalpunt in de buurt. Is er bij de levering niemand thuis? Dan vind je een kaartje in de brievenbus of krijg je een update in je BPost-account of app of je account met informatie over je pakje en het dichtstbijzijnde postpunt. Je pakje wordt hier maximaal twee weken in bewaring gehouden, alvorens het naar het Hopper-magazijn wordt teruggestuurd.


Bestelde je grote of zware artikelen om thuis te laten leveren? Dan contacteren we je telefonisch of via mail. Samen kijken we dan welke levermoment het beste past. Hiervoor werken we samen met onze vaste transport partner (J.L. Hertsens).

Heb je een beschadigd pakje ontvangen? Neem dan zeker binnen de 5 dagen na ontvangst contact op met Hopper en bezorg ons (indien mogelijk) foto’s van de beschadigde verpakking en inhoud.

Ook vanuit Nederland en Luxemburg kan je artikelen bestellen en thuis laten leveren.

Je pakje gratis ophalen in het Hopper-magazijn

Je kan ook kiezen voor een gratis afhaling in het Hopper-magazijn. Van zodra je bestelling beschikbaar is, krijg je een mailtje om je pakje af te halen. Afhalen kan van maandag tot vrijdag doorlopend van 10 tot 16 uur in de Paul Vekemanslaan 100, 2660 Hoboken.
We houden je pakje 60 kalenderdagen ter beschikking in het magazijn. Daarna verwerken we het terug in onze voorraad en storten we het aankoopbedrag terug met afhouding van een administratieve kost van 15€.

Een artikel ruilen of retourneren

Een artikel ruilen

Verkeerde maat, foute kleur besteld? Kan gebeuren!
Stuur je artikel terug én bestel het correcte artikel opnieuw in de webwinkel. Jouw oorspronkelijke bestelling betalen we terug (inclusief de verzendingskosten wanneer je de volledige bestelling retourneert).
Alternatief ben je ook welkom in het Hopper-magazijn om een artikel te retourneren van maandag tot vrijdag doorlopend van 10-16 uur. Adres: Paul Vekemanslaan 100, 2660 Hoboken. Enkel om je pakje af te geven, ruilen, passen of aankopen is niet mogelijk.

Je aankoop annuleren en je artikel terugzenden

Is het artikel toch niet wat je er van dacht? Wil je afzien van je aankoop? Als consument hebt je het recht om binnen de 14 dagen na aankoop de artikelen terug te zenden en je aankoop te annuleren. Dit geldt echter niet voor op maat gemaakte artikelen of leveringen die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (bvb dassen, bedrukte truien,…) . Meer informatie vind je in onze algemene voorwaarden rubriek 3.7 Verzakingsrecht/Herroeping en teruggave.

De voornaamste voorwaarden bij het retoursturen:
  • Na ontvangst wordt beoordeeld of de artikelen in originele staat zijn, d.w.z. onbeschadigd, ongedragen, ongeopend, ongewassen, met kaartjes aan…
  • De artikelen dienen door de klant binnen de 14 dagen na ontvangst teruggestuurd te worden.
  • Afgeprijsde artikelen worden niet teruggenomen.

Hoe terugsturen?

  • Print het retourformulier onderaan deze pagina uit aub. Vul dit volledig in en stop het mee in het retourpakje of de -doos.
  • Een goed ingevuld retourformulier maakt het voor onze medewerkers makkelijker om je retour correct te verwerken, en zorgt dus voor een snellere afhandeling!
  • Zorg dat het artikel op dezelfde manier wordt verpakt zoals bij ontvangst. Dit wil zeggen in originele staat en met de oorspronkelijke productverpakking.
  • Kies voor een degelijke verpakkingswijze, zodat het artikel onbeschadigd bij Hopper aankomt. Wanneer je bijvoorbeeld schoenen aankocht, steek deze dan in een extra verzenddoos.
  • Breng jouw pakket naar een postkantoor of postpunt. De kosten voor deze terugzending zijn voor de klant.
  • Verzend het pakket uitsluitend naar dit adres :   Hopper Winkel Retouren  - Paul Vekemanslaan 100 -  B-2660 Hoboken
  • Bewaar je verzendbewijs goed.

Terugbetaling

Je ontvangt de terugbetaling binnen 14 dagen na ontvangst van jouw pakje door Hopper. We betalen je de originele aankoop- en verzendingskost terug via jouw oorspronkelijk gekozen betaalwijze. Heb je na 14 dagen nog geen terugbetaling ontvangen? Neem dan zeker even contact op met onze klantendienst ( winkel@hopper.be of 03.231.62.68)